محتوای علمی

مجله ای با محتوای علمی آموزشی دارای مطالب آی تی خواندنی و سرگرمی و اطلاعات کاربردی

محتوای علمی

مجله ای با محتوای علمی آموزشی دارای مطالب آی تی خواندنی و سرگرمی و اطلاعات کاربردی

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو وسیله ای است الکترونیکی که دارای گیرنده و آنتن جی پی اس هست و میتواند سیگنال های ماهواره ای جی پی اس را دریافت کند و از با استفاده از این سیگنالها موقعیت ماشین را بر حسب طول و عرض جغرافیایی مشخص کند. معمولا ردیابهای خودرو سیم کارت خور هستند و با استفاده از آن سیم کارت اطلاعات طول و عرض جغرافیایی را برای صاحب ماشین ارسال میکند و صاحب ماشین با وارد کردن این مشخصات در نقشه گوگل محل دقیق ماشین خود را پیدا کند.

البته ردیاب های امروزی اکثر دارای وب سایت پشتیبانی هستند که در آن صاحب خودرو میتواتند محل ماشین خود را ببیند و مسیر هایی را که طی کرده ببیند. سرعت لحظه ای ماشین را ببیند و ...!

بعضی از ردیاب های خودرو میتوانند دو سیم کارت را در خود جا بدهند مثلا یک سیمکارت همراه اول و یک ایرانسل تا اگر ماشین در جایی بود که یکی از سیمکارت ها آنتن نمیداد با استفاده ازدیگری بنواند اطلاعات را ارسال کند.

اغلب ردیاب های خودرو به برق ماشین وصل میشوند البته خودشان باطری دارند و چنانچه باطری ماشین برداشته شود تا چند روز میتوانند با استفاده از باطری داخلی خودشان کار کنند.
ردیاب های پیشرفته تر میتوانند با استفاده از آنتن های موبایل و وای فای های موجود در اطراف ماشین مکان یابی دقیق تر و سریعتری انجام بدهند.

میتوان برای ردیاب محدوده مجاز حرکت تعریف کرد و چنانچه ماشین از آن محدوده خارج شود به صاحبش اطلاع بدهد همچنین میتوان سرعت مجاز برای ماشین تعریف کرد و در صورتیکه راننده از سرعت مجاز بیشتر رلنندگی کند به مالک خودرو گزارش بدهد.برخی ردیاب ها به شما امکان میدهند از راه دور و با استفاده از فرامین پیامکی ماشین را خاموش یا روشن کنید.

اگر شما دارای شرکتی هستید که خودرو برای سرویس دهی در اختیار دیگران میگذارد داشتن ردیاب بر روی خودرو ها بسیار برایتان ضروری است حتی اگر شرکت ندارید با استفاده از ردیاب ماشین میتوانید محل دقیق خودرو خود را ببینید و اگر روزی خدای نکرده ماشین شما سرقت شد به سرعت آنرا پیدا کنید!

از نظر قیمتی میتوان گفت ردیاب ها بر اساس قابلیت ها و کیفیت ساختشان قیمت های متفاوتی دارند ارزان ترین ردیاب خودرو قیمتی حدود 350 هزار تومن دارد و ردیاب با قیمت 2 میلیون تومن هم در بازار موجود است!

هر چند قیمت ردیاب خودرو پارامتر مهمی در خرید است اما نکته ای که باید خیلی به آن توجه داشته باشید این است که ردیاب را از شرکتی بخرید که پشتیبانی خوبی داشته باشد و پنل کنترل ردیاب خودرو آن به خوبی کار کند و سایت مربوطه قطع و وصلی نداشته باشد.

شهرداری چیست و چه وظایفی دارد؟

شهرداری چیست و چه وظایفی دارد؟

 

در ایران ، شهرداری ( Municipality  )  به نهاد اجرایی عمومی و غیردولتی محلی گفته می شود که زیر نظر شهردار اداره شده و وظیفه آن جمع‌آوری و حمل زباله شهری ، صدور مجوزهای ساخت و ساز شهری ، پیش گیری از جرم و جنایت ، خدمات آتش نشانی پاکیزه نگاهداشتن شهر ، دریافت عوارض شهری از شهروندان ، برقراری نظم در شهر و نظارت بر نیروهای راهنمایی و رانندگی می باشد .

تاریخچه شهرداری در ایران :

در گذشته « شهرداری » را « بلدیه » می نامیدند . در سال ۱۳۰۰ قمری ، ناصرالدین شاه به دنبال اصلاح امور داخلی ، تصمیم گرفت که در تهران بلدیه را تأسیس نماید اما موفق به این امر نشد. در سال ۱۲۸۳ هجری شمسی ، قانون بلدیه در مجلس شورای ملی ایران به تصویب رسید . قبل از تاسیس بلدیه ، مردم و ساکنین هر شهر ، بر طبق آداب و اعتقادات شخصی و دینی ، خدمات شهری را انجام می ‌دادند . اما پس از پیروزی مشروطه ، مشکلات فراوانی  در اداره شهرها و از جمله امور بهداشت شهری و آب ‌رسانی پدید آمد که باعث شد در ۱۹ خرداد ۱۲۸۶ شمسی ، اولین قانون شهرداریها با نام عنوان « قانون بلدیه » تصویب شود .

نخستین بلدیه ایران ، شهرداری تهران بود و پس از آن بلدیه در شهرهای شیراز و همدان در سال  ۱۲۹۰، در تبریز در سال  ۱۲۹۶،  در مشهد و آستارا در سال ۱۲۹۷ ، در دزفول در سال ۱۲۹۹ و در مراغه ، کرمان و ماکو در سال 1300 تاسیس گردید .

وظایف شهرداری :

شهرداری ها در سرتا سر جهان و مخصوصا در کشورهای توسعه یافته ،  دارای وظایف مختلف و متعددی می باشند .  اما در ایران ،  وظایف شهرداری ها میان سازمانها و شرکتهای دولتی و غیر دولتی زیادی توزیع شده است . در کل وظایف شهرداری ها را می توان به 5 گروه ذیل تقسیم بندی نمود :

1-    وظایف عمرانی : همچون  اعلام نظر در خصوص نقشه های تفکیکی ، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان ، احداث خیابانها / معابر / میادین  ، اعلام نظر نسبت به طرح های جامع و هادی شهری ، الزام به پذیرش نقشه ساختمانی از اعضاء سازمان نظام مهندسی .

2-     وظایف خدماتی : تعیین محل هایی مخصوص تخلیه زباله  / نخاله / فضولات ساختمانی ، احداث غسالخانه و آرامستان ( قبرستان )  ، ایجاد تاسیسات عمومی ، نظافت و نگهداری و تسطیح معابر و مجاری آب ،  پیشگیری از حوادث  ، پیشگیری از آلودگی محیط زیست  ، نگهداری و تعمیر تونل های شهری .

 

3-    وظایف نظارتی و حفاظتی : نظارت بر کلیه ساختمان ها و سازه هایی که در شهر احداث می شوند ،  جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی ، حفظ اموال و دارائی شهر ، اجراء آراء کمیسیون ماده 100 ، صدور پروانه ساختمان ، اقامه دعوا علیه اشخاص و دفاع از دعاوی اشخاص علیه شهرداری  ، حفظ فضای سبز .

4-    وظایف رفاهی : جلوگیری از سد معابر عمومی ، احداث بناها و ساختمانهای مورد نیاز شهر از قبیل سرویس های بهداشتی ، کشتارگاه ، بوستان ها / پارک ها / فضاهای سبز شهری  .

 

5-    مدیریت منابع : مدیریت منابعی همچون عوارض ساختمان ،  بودجه شهرداری ، ترتیب ممیزی و وصول آن  ، عوارض شهرداری .

 

 وظایف فعلی شهرداریها در ایران  :

          طبق ماده 55 قانون شهرداریها ( مصوب سال 1334 ) وظایف این نهاد به شرح زیر طبقه‌ بندی شده اند :

1 طراحی و احداث باغهای عمومی ، خیابان ها ، کوچه ها ، میدان ها ، مجاری آب و توسعه معابر .

2-  نظافت و نگاهداری و تسطیح معابر ، مجاری آب و فاضلاب ، تأمین آب و روشنائی .

3 نظارت بر امور بهداشتی ساکنین شهر و همکاری با بهداری در اجرای واکسیناسیون .

 4 - ممانعت از تکدی گری و توسعه آموزش عمومی و ... .

5 - تاسیس مؤسسات فرهنگی و بهداشتی و تعاونی همچون تاسیس بنگاه حمایت از مادران ،  تاسیس نوانخانه ، پرورشگاه ، درمانگاه ، بیمارستان ، شیرخوارگاه ، تیمارستان ، کتابخانه ، موزه ها و غیره .

6-    نظارت بر دارائی های منقول و غیر منقول شهرداری و دفاع از دعاوی اشخاص علیه شهرداری .

 7 -  تنظیم بودجه بودجه شهرداری و تنظیم پیشنهاد برنامه ساختمانی .

8 - اجرای معاملاتی همچون خرید و فروش منقول و غیر منقول با رعایت و مقررات آیین نامه مالی شهرداری ها .

9-  اهدا و قبول اعانات و هدایا به نام شهر با تصویب انجمن  .

10 آمارگیری از امور مربوط به شهر ، موالید و متوفیات .

11-  احداث غسالخانه و گورستان و انتظام امور آنها .

12 - اقدام لازم برای حفظ شهر در برابر خطر سیل ، حریق  ، دیوارهای شکسته ، چاه ها و چاله های واقع در معابر و ...  .

13-  اصلاح نقشه شهر در صورت لزوم و تعیین قیمت عادله اراضی و ابنیه .

14- احداث اماکن عمومی برای خرید و فروش ارزاق و پارکینگ عمومی و غیره .

15 - جلوگیری از ایجاد و تأسیس کارخانه ها ، کارگاه ها ، گاراژهای عمومی ، تعمیرگاه ، دکان ها و همچنین مراکز تولید مواد محترقه ، اصطبل چارپایان ، مراکز دامداری و به طور کلی تمام مشاغلی که ایجاد مزاحمت ،  سر و صدا ، تولید دود یا عفونت و ... می کنند .

16 - احداث مکان ها و ساختمان های مورد نیاز مناطق شهری از قبیل رخشویخانه و سرویس بهداشتی ، حمام عمومی ، و خانه های ارزان قیمت برای اشخاص بی بضاعت ساکن شهر .

17 - مشارکت در حفظ ابنیه و آثار تاریخی شهر و ساخت مساجد و غیره .

 18 – نظارت بر رعایت بهداشت در کارخانه ها و مراقبت در پاکیزگی گرمابه ها ، نگاهداری کودکان  بی بضاعت و یتیم .

19 - صدور پروانه ساخت برای کلیه ساختمان های شهر .

20 – احداث  خیابان ،  آسفالت نمودن معابر و پیاده روها و کوچه های عمومی و ... .

 21 - تعیین عوارض شهر و عوارض کالاهای وارداتی و صادراتی کشور و ... .

22 - نامگذاری معابر و و شماره گذاری اماکن .

تحقیق درمورد چگونگی خرید لوازم آرایشی برای افراد کم در آمد

چند سال پیش بود که جادوی آرایش را کشف کردم! و تمامش بخاطر ویدئو های مختلفی در مورد زیبایی بود که در وب سایت YouTube دیدم. من عاشق این هستم که ویژگی‌های شخصیم را با آرایش برجسته‌تر کنم. همچنین عاشق آرایشم چرا که می‌تواند شما را به شخص دیگری تبدیل کند، مخصوصا در زمان هالووین که آرایش های مختلفی می‌کنید.

من یکی که قطعا نمی‌توانم خانه را بدون آرایش ترک کنم. من از آن دسته اشخاصی نیستم که خیلی آرایش می‌کنند، پس همیشه هم طبیعی بنظر می‌رسم. آرایش خوب، با محصولات آرایشی خوب آغاز می‌شود، و شما احتیاج دارید تا در فروشگاه های مختلفی بهترین لوازم آرایش را خریداری کنید. برای خرید لوازم آرایش چندین قانون وجود دارد، در این راهنما چندین نکته در رابطه با این موضوع خواهید خواند.

رعایت بهداشت هنگام تست کردن

اگر می‌خواهید رنگ جدید رژ لب یا ریملی را امتحان کنید، قطعا باید از یک تستر استفاده کنید. اگر بخواهید ببینید که این محصولات خوب هستند یا نه، از پشت دست یا بازوی خود بعنوان نمونه استفاده کنید. این اصلا ایده ی خوبی نیست که رژ لب را روی لب‌هایتان و ریمل را روی مژه هایتان امتحان کنید. شما نمی‌دانید که تا بحال چند نفر از آن‌ها استفاده کرده‌اند. همچنین یک مایع یا دستمال ضد عفونی کننده در کیفتان داشته باشید تا بتوانید براحتی نمونه‌ها را پاک کنید.

قوانین تست کردن

برای تست کردن هیچ مشکلی وجود ندارد. این راهی است تا بدون اینکه محصولی را بخرید آنرا امتحان کنید. اگرچه تست مقدار زیادی از انواع مختلف لوازم آرایش و در نهایت خرید نکردن از آن فروشگاه، کمی زیاده روی است. اما بابت تست یک یا دو محصول نگران نباشید. اگر شما چیزی را برای خرید انتخاب کرده اید، حالا برای تست محصولات بیشتری احساس راحتی کنید. چه کسی می‌داند، شاید از چیزی خوشتان آمد و یکی از آن هم خریداری کردید!

همیشه کمک بگیرید

کمک گرفتن شاید کمی ترسناک و خجالت‌آور باشد، اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. یک بار به فروشگاهی رفتم که محصولات زیبایی کره ای می‌فروخت. البته در آن زمان من درباره لوازم آرایش یا مراقبت از پوست هیچ دانشی نداشتم. من حتی تفاوت بین سرم و مرطوب کننده را نمی‌دانستم. من حتی روند مراقبت از پوستی برای خودم نداشتم. من هیچ ایده ای نداشتم که چه چیزی نیاز دارم، بنابراین به وضوح نیاز خودم را به دریافت کمک برای خرید لوازم آرایش احساس کردم.

می‌توانید سردرگمی من را زمانی که وسط فروشگاه لوازم آرایشی کره ای ایستاده بودم تصور کنید. تمام نوشته‌ها به زبان کره ای بود که این هم به سردرگمی من اضافه می‌کرد. خوشبختانه یک فروشنده ی واقعا دوست‌داشتنی به من کمک کرد تا از گیجی در بیایم و اطلاعات به درد بخور زیادی به من داد. پس بار دیگری که به فروشگاه محصولات زیبایی رفتید و نمی‌دانستید که چه کار کنید، کمک بگیرید!

مهربان و قدرشناس باشید

اگر انرژی مثبت داشته و مهربان باشید، دیگران بیشتر به شما توجه خواهند کرد. اگر در یک فروشگاه هستید، لبخند بزنید و اجازه دهید تا فروشنده قدرشناسی شما را حس کند. اگر کسی شما را به خوبی راهنمایی کرد، فراموش نکنید که از او تشکر نمایید و به او نشان دهید که از او سپاسگزار هستید. واکنش مثبت شما باعث خواهد شد آن‌ها بیشتر عاشق شغلشان شوند و آنچه باید انجام دهند را به بهترین شکل برایتان پیاده کنند.

خرید لوازم آرایشی، گاهی اوقات ترسناک است، اما از اینکه از کسی کمک بخواهید نهراسید! اگر شما هم در خرید لوازم آرایشی نکاتی را رعایت می‌کنید، لطفا آنرا با ما به اشتراک بگزارید. ما مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم.

تحقیق درباره کاهش تعریق در ورزش و تاثیر آن بر سلامت شغلی

اگر هنگامی که کلاس ایروبیکتان تمام می‌شود، بنظر می‌رسد که دوش گرفته‌اید، شما تنها نیستید! بسیاری از مردم طی ورزش تعریق زیادی را تجربه می‌کنند، خواه علتی پزشکی مانند هیپرهیدروز داشته باشد، خواه تنها علتش این باشد که آن‌ها بیشتر از دیگران عرق می‌کنند. معمولاً تعریق زیاد دلیلی برای نگران شدن نیست، اما بهرحال راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها تعریق و البته ناراحتی‌تان را کمتر کنید.

پیش از ورزش دوش بگیرید

پیش از اینکه ورزش کنید یک دوش آب سرد بگیرید. دوش آب سرد باعث خواهد شد سرحال بشوید، همچنین اطمینان خواهید داشت که ورزشتان را با بدنی تمیز و خنک آغاز کرده‌اید، نه با بدنی دو آتشه!

در محیطی خنک ورزش کنید

اگر مقدور بود، در اطاقی خنک ورزش کنید، و زمانی که هوا خیلی گرم است، از بیرون ورزش کردن بپرهیزید. هر چه محیط گرم‌تر باشد، طبیعتاً بیشتر هم عرق خواهید کرد.

لباس مناسب بپوشید

لباس‌هایی سبک و با الیافی طبیعی به تن کنید تا بدن شما را خنک‌تر نگاه دارد، یا اینکه لباس‌های خاصی که برای دور کردن عرق از بدن طراحی شده‌اند تهیه نمایید. چنین لباس‌هایی قابلیت تنفس دارند و در طول ورزش بدن شما را خنک‌تر نگاه می‌دارند.

غذای تند و نوشیدن کافئین

پیش از ورزش، از خوردن غذاهای تند یا نوشیدن نوشیدنی‌های کافئین‌دار بپرهیزید. چنین خوردنی‌هایی می‌توانند سوخت و ساز بدن شما را زیاد کرده و درجه حرارت بدن شما را افزایش دهند.

ضد عرقتان را عوض کنید

از یک دئودورانت قوی‌تر استفاده کنید تا بتواند تعریق زیر بغل شما را کنترل کند. البته دئودورانت‌ها بیشتر برای پوشش بوی نامطبوع طراحی می‌شوند و هنگام ورزش آنچنان کارساز نیستند. اما می‌توانید از انواع طبی این محصول که حاوی مقادیر بیشتری آلومینیوم هگزا کلرید است استفاده نمایید. اگر در مورد خطرات استفاده از دئودورانت‌ها نگرانید، بهتر است درباره‌ی گزینه‌های پیش رویتان با پزشکتان مشورت نمایید.

به پزشک مراجعه کنید

اگر انجام چنین اقداماتی جلوی تعریق بیش از اندازه‌ی شما را نگرفت، و اگر حتی زمانی که ورزش نمی‌کنید هم خیلی عرق می‌کنید، حتماً به ملاقات یک پزشک بروید. احتمالاً دارای شرایط پزشکی خاصی مانند هیپرهیدروز هستید که درمان آن فقط از یک پزشک ساخته است.

نکات

برای خشک کردن عرق‌هایتان در حین تمرین، از یک حوله‌ی تمیز جاذب استفاده نمایید. همچنین بلافاصله پس از تمرین هم، برای جلوگیری از رشد باکتری‌های بد بو بر روی پوستتان، یک دوش کوتاه بگیرید.

تحقیق درباره استفاده از رژ لب در محل کار

در آشپزخانه‌ام روی یک کاغذ کوچک نوشته‌ام «در روزهای بد همیشه رژ لب هست!» و برای اینکار دلیل خوبی هم دارم! زدن کمی رنگ بر روی لب‌ها هر روزی را روشن‌تر می‌کند، حتی اگر ساده‌ترین لباسی را که دارید پوشیده باشید. این کار، شما را سرحال‌تر هم نشان خواهد داد. در واقع چه کسی به گودی زیر چشمانتان نگاه می‌کند وقتی شما یک رژ لب زیبا و خوشرنگ روی لبانتان داشته باشید؟

در هر حال، هرکدام از این خطاها در بکار بردن رژ لب می‌تواند شما را از یک آرایش شیک دور کند. در اینجا به ترفندهای ساده‌ای که به داشتن لب‌هایی حجیم کمک می‌کند اشاره می‌کنیم.

۱. رنگ زدن خارج از محدوده‌ی لب‌ها

قرار است رژ لب، فقط لبهایتان را پررنگ‌تر کند، نه مانند وقتی که ۵ ساله بودید و با وسایل آرایش مادرتان بازی می‌کردید! آسان‌ترین راه برای اینکه از خط لب‌ها بیرون نزنید، این است که با مداد و رژی که قلموی باریک دارد کار کنید. با خط لب، دور لب‌هایتان را یک خط کمرنگ بکشید و سپس با رژ بین خط‌ها را پر کنید.

۲. انتخاب رنگ نامناسب

بله، هر خانمی می‌تواند رژ لب بزند، اما هر رژ لبی مناسب هر رنگ پوستی نیست. رنگ مناسب خود را طبق ته رنگ پوست، رنگ چشم و حتی رنگ موهایتان انتخاب کنید.

۳. خط لب پر رنگ

دوره‌ی استفاده از خط لب‌های پررنگ و تیره همراه با رژهای روشن گذشته است. بهتر است رنگ خط لب و رژتان تقریبا مشابه هم باشد. اگر این چنین نیست پس همیشه به خاطر داشته باشید که رنگ روشن را در لبه ها کار کنید. با این روش، لب هایتان پر تر هم به نظر می‌رسد.

۴. رژ لب روی دندان‌ها

استفاده‌ی بیش از اندازه از رژ لب می‌تواند منجر به رنگی شدن دندان هایتان شود، هر چند که باقی ماندن رژ لب روی لیوان به هنگام نوشیدن قهوه از رنگی شدن دندان ها هم بدتر است! در اینجا دو ترفند برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی پیشنهاد می کنیم.

اول اینکه پس از مالیدن رژ لب، برای محو و پاک کردن رژ لب اضافی، از یک دستمال کاغذی استفاده کنید و دوم، با انگشت سبابه‌ی خود رژ لب‌های اضافی اطراف لبه‌های داخلی دهانتان را پاک کنید. ممکن است اینکار چندان خوشایند شما نباشد اما ترفندی است که واقعا کمکتان میکند!